Multidisciplinair gesprek

De toenemende complexiteit van zorg en de groei van het hebben van meerdere aandoeningen tegelijkertijd (comorbiditeit) bij een patiënt versterkt de roep om een betere communicatie en samenwerking; multidisciplinair, tussen professionals èn met de patiënt.

De volgende stap is een veiligheidscultuur van continu leren en verbeteren. Tijd voor het echte gesprek is hiervoor de basis. Vertrouwen in de betrokkenheid en passie van de professional is nodig om als team goed te kunnen werken.

Even belangrijk als het gesprek in multidisciplinaire teams is het gesprek tussen de professional en de patiënt. Uitgangspunt is dat dit een gelijkwaardige relatie is waarbij ieder een eigen rol heeft. Onderstaande animatie, gemaakt door het LUMC, geeft een mooi beeld van wat een open en veilig teamklimaat inhoudt. Deze video mag ook gebruikt worden in de eigen zorginstelling.

Heb je vragen of op zoek naar meer informatie, neem contact op met Ada.

Praktijkvoorbeelden

Multidisciplinair gesprek tussen zorgprofessionals Kwaliteitsbesprekingen, verbeterbord-dialogen, waarde-dialogen of procesbesprekingen over de samenwerking.

Agenda

{{ item.Date }}
{{ item.Time }} {{ item.Location }}

{{item.Title}}

Toestemming plaatsen cookies

Deze website maakt gebruik van functionele, statistische en social media & overige cookies. Als je wilt aanpassen welke cookies en scripts gebruikt mogen worden, dan kun je hieronder jouw instellingen wijzigen.

Meer informatie is beschikbaar in de privacy- en cookiestatement.